Träning

- Styrka för hela dig!

Vi på Rehabmagasinet driver en styrketräningsanläggning i anslutning till kliniken för att du skall kunna fortsätta med dina övningar du fått av oss. Du behöver naturligtvis inte varit patient hos någon av oss för att bli medlem, utan vem som helst får bli medlem.

Vi kommer att ha personal tillgänglig under våra öppettider om du vill fråga något eller vill ha hjälp med din träning.

TGIF

TGIF

Thank God It´s Friday - nu är det dags att avsluta veckan på bästa sätt. Vi varierar passet från vecka till vecka men vi garanterar att Du kommer göra helg med ett leende på läpparna.

Bodypump

Bodypump

Här jobbar du med skivstång och viktplattor. Du tränar upp styrka och uthållighet i hela kroppen på ett enkelt, utmanande och framförallt roligt sätt. Ändra din kropp med den beprövade formeln: THE REP Effect™ som är ett genombrott i styrketräning. Fokus på låg belastningar och höga repetitioner vilket leder till att du kommer att få hög förbränning, styrka och snabba resultat. Var tredje månad byts musik och koreografi ut.

Bodybalance

Bodybalance

Är en blandning av yoga, tai chi och pilates.  Kontrollerad andning, koncentration och noggrant strukturerat flöde med rörelser och poser till härlig musik ger dig flexibilitet, balans och styrka och gör att du känner dig balanserad och harmonisk. Var tredje månad byts musik och koreografi ut.

Bodystep

Bodystep

Är en modern och atletisk version av step-up med ledord som energi, kraft och glädje.  Enkla steg och rörelser på, över och runt brädan tillsammans med styrkeövningar passar dig som vill träna kondition, styrka och koordination. Garanterat större leende efter passet än innan. Var tredje månad byts musik och koreografi ut.

Core

Core

En kärnfull men skonsam träningsform med hållning i fokus. Målet är att öka din kroppskännedom och därigenom skapa en bättre hållning samt stärka de muskler du behöver i vardagen. Vi anser att din coreträning bör ske övervägande stående. En mycket effektiv form av uthållighetsstyrketräning som passar både nybörjare och vana deltagare.

Cirkelstyrka

Cirkelstyrka

Ett pass som innehåller uppvärmning som du som har gått stabil balans kommer känna igen. Stationsträning med fokus på både styrka och kondition. Kroppen utmanas med hjälp av redskap och egen kroppsvikt. Rolig och effektiv träning i grupp. Cirkelträningen består av 6-8 grundövningar som jobbas 25-40 minuter. Varje instruktör lägger upp sitt eget pass som de sedan byter ut var 6:e vecka. Passar både nybörjade och vana deltagare.

Cireklhiit

CirkelHiit

Du kommer uppvärmd och klar till Högintensiv intervallträning (Hiit) som är ett kortare pass där du tränar intensivt mot en timer. En mycket viktig del av HIIT är just vilan, det är det som är själva konceptet med intervaller. Oavsett om du kör du HIIT med kroppsviktsövningar eller löpning så är passen planerade så att du kör så kallade arbetsintervaller och varvar dessa med kortare viloperioder. Kombinationen med att anstränga sig till max och vila är det som gör att du bränner extra mycket fett och även fortsätter bränna fett timmar efter träningen är över.

Spinning

Spinning

Ett spinningpass är vanligen anpassat för intensivträning men kan även utformas mer mot distansträning eller ren styrka i benen. Instruktören sitter oftast och cyklar framför dig och ger instruktioner om belastning eller teknik. Vanligen har du ett pulsband kopplad till cykeln för att kunna mäta din puls och du försöker då cykla på en viss procent av din maxpuls under en viss tid innan du vilar inför nästa attack! Du alternerar att cykla sittande och stående. Se till att ha vattenflaska med eftersom du kommer svettas en hel del! Även en handduk kan vara bra att ha till hands!

Kostrådgivning

Kostrådgivning

Vi kartlägger dina nuvarande matvanor och ger dig tips om hur du med små förändringar kan få bättre balans i livet.

M.P.T

m.p.t

Medicinsk Personlig Träning är ett koncept med unik kunskap inom träning och Manuell Terapi. All form av träning och behandling föregås av specifika analyser av dina fysiska fördelar och begränsningar.  Medicinska personliga tränare är legitimerad kiropraktor eller sjukgymnast.

Strech & avslappning

Stretch & avslappning

Ett pass där vi stretchar igenom kroppens stora muskelgrupper i ett lugnt tempo. Passet avslutas med en avslappning för att få kroppen i balans.